Článek Historie ve světě a Čechách vyel v časopise Legenda speciál někdy na přelomu tisíciletí.
Jeho zkrácenou, převyprávěnou a doplněnou verzi si můete přečíst zde.
V roce 1990 zaloil Peter Adkison firmu Wizards of the Coast, která měla vydávat předevím deskové hry a RPG hry na hrdiny. Peter se na jednom hráčském shromádění seznámil s Richardem Garfieldem a s ním se rozhodl vytvořit deskovou hru Roborally. Zároveň měl pan Garfield nápad na jinou hru, hru karetní, která by se hrála kratí dobu a hráči by mohli mezi sebou karty vyměňovat a hrát o ně. To se ukázalo jako dobrý nápad, a jeliko taková hra neměla tehdy obdoby, první edice - Alpha - se roku 1993 velmi rychle vyprodala. Hned poté vyel dotisk Beta a poté Unlimited. Během jednoho roku se objevily roziřující edice Arabian Nights, Antiquites, Legends a The Dark. Dále vylo upravené vydání základní edice - Revised - kromě angličtiny i v němčině, paněltině, italtině a portugaltině. Inspirovány úspěchem Magicu, začaly vznikat dalí karetní hry z prostředí fantasy jako např. Vampire nebo Doomtrooper, ale ádná nevydrela příli dlouho.
Richard Garfield se kromě vytváření první edice Alpha podílel osobně na roziřující sadě Arabian Nights, a to byla na dlouhou dobu poslední. Mezi první karty, které Garfield vymyslel, patřil instant za jednu manu od kadé barvy, který reprezentoval zbraň kadé barvy. Hned se ukázalo, e není moné najednou vymyslet ve vech směrech vyrovnanou hru, neboť zatímco modrý instant, který za manu získá pro hráče tři karty, je dodnes nejlepí kartou Magicu, bílý instant jen přidá nebo preventuje tři ivoty, co mnohdy nestojí ani za tu jednu manu. Aby se hra nestala stereotypní a nevyváenou, docházelo k mnoha úpravám pravidel a někdy i karet, počet karet v balíčku se omezil, příli silné kombinace karet (resp. jednotlivé karty tvořící komba) byly zakázány, ale co nelo omezit, byla cena některých vzácných karet. Ceny se u tehdy vyhouply do několika tisíc korun a to velmi zvýhodňovalo bohaté hráče a hráče, kteří získaly tyto karty za jetě levnějí cenu. I proto se turnaje rozdělily na Typ I, kde se smí hrát vechny karty, a na typ II
(v současné době ji toto jednoduché rozdělení neplatí), kde se hrají jen karty nejnovějí.
Okolo roku 1995 se Magic dostal díky firmě Blackfire k nám, proběhlo národní mistrovství společně se Slovenskem. Nejoblíbenějím balíčkem byli Goblini, které ale vechny porazil vítězný balíček s kruhem protekce od červené. Po dalím mistrovství republiky odletěla vítězná čtveřice (Jakub Šlemr, Ondřej Baudy, David Korejtko, Luká Kocourek) na Mistrovství světa, které bylo zároveň turnajem ProTour, co znamenalo dotace v celkové hodnotě milionů korun. Česká čtveřice obsadila druhé místo, první z velkých úspěchů českých hráčů, z nich Jakub Šlemr později získal v roce 1997 titul mistra světa.
V roce 1999 vyskákali Pokémoni nejen na televizní a počítačové obrazovky, ale i do obchodů s kartičkami mezi draky, elfy, zombie a dalí mocné, ale ne tak oblíbené postavy z Magic: The Gathering. Firma Hasbro, je Pokémony stvořila, kupuje Wizards of the Coast. Změna majitele natěstí neznamenala konec Magicu, ten se postupem času, jak Pokémonům docházel dech, dostal opět do popředí, u má za sebou více ne 30 let existence a nové edice přibývají a počet karet u se přehoupl přes 13 000. Výraznějí změnou Magicu v poslední době je jen trochu jiná grafická úprava přední strany karet, co ale nemá na hru ádný vliv. To, co následovalo, u lze označit za současnost, kterou v ČR intenzivně sleduje portál Czech Magic Under Scope (cmus.cz). Magic má dnes dvě velké výhody oproti jiným karetním hrám: za prvé je to jeho dlouholetá historie a za druhé nezávislost na filmu, jak je tomu u Pokémonů a Pána Prstenů. Na světě neexistuje ádná karta, která by dokázala Magic zničit: If there are any players in the world, Magic is indestructible and can't be removed from the game.